Nämä ehdot koskevat kuluttajia. Jos olet yritysasiakas, löydät sovellettavat ehdot täältä.
1. Yleiset ehdot
Verkkokauppaa ylläpitää Overpower Oy (Y-tunnus: 3020674-7). Tässä asiakirjassa määriteltyjä ehtoja sovelletaan Overpower Oy:n (jatkossa: yhtiö) ja kuluttaja-asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Kuluttajaasiakkaalla tarkoitetaan kuluttajansuojalain (38/1978) 1 luvun 4 §:n mukaisesti luonnollista henkilöä, joka hankkii tuotteita ensisijaisesti muuhun kuin elinkeino- tai ammattikäyttöön. Yhtiö pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Yhtiö ei ole vastuussa ylivoimaisesta esteestä johtuvista vahingoista tai sopimusrikkomuksista. Ylivoimainen este käsittää ennalta arvaamattomat asiat tai olosuhteet, joihin yhtiö ei ole voinut vaikuttaa ja joita ei voida ratkaista kohtuullisessa ajassa, esimerkiksi valtion asettamat rajoitukset, lakot ja liikennekatkokset. Yhtiö on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tällaisista ongelmista ja olosuhteista viipymättä.
2. Asiakas
Yhtiö myy palveluja kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Tilauksen ja siihen liittyvien asiakirjojen toimittamiseksi kuluttaja-asiakkaiden on ilmoitettava tilausta tehdessään ainakin nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. Toimitusaika-arviot perustuvat varastotilanteeseen. Arviot ovat vain parhaita arvauksia, eivätkä ne ole yhtiötä sitovia. Yhtiö ei ole vastuussa ennakoimattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta se on velvollinen ilmoittamaan niistä asiakkaalle mahdollisimman pian.
3. Yksityisyys
Asiakastiedot tallennetaan yhtiön asiakasrekisteriin, jota käytetään asiakassuhteiden ylläpitämiseen. Henkilötietolain (523/1999) mukainen rekisteri on saatavilla tietosuojaselosteen sivulla. Yhtiö ei anna osoitetietoja kolmansien osapuolten suoramarkkinointia varten. Asiakkaat voivat kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä yhtiön asiakaspalveluun. Lisäksi asiakkaat voivat valita, kerätäänkö tietoja vain tuotteiden toimittamista varten vai kerätäänkö niitä myös markkinointia ja lisätilausten tekemistä varten rekisteröitymällä.
4. Hinnat, takuu ja tuotteet
Verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroina (€), ja ne sisältävät kulutusmaakohtaisen arvonlisäveron eli sen maan arvonlisäveron, johon tuote toimitetaan. Verkkokauppamme tuote-, toimitus- ja asennushinnat päivitetään säännöllisesti. Pidätämme myös oikeuden tarkistaa ja korjata teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvia hintoja. Kunkin tuotteen toimituskulut ilmoitetaan ennen tilauksen tekemistä. Jos tuotteen toimituskulut tai toimitustavat poikkeavat tuoteryhmän toimituskuluista tai toimitustavoista, lopulliset toimituskulut ilmoitetaan ostoskorissa.
Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tilausta, jos tuotetiedoissa on ollut hinnoitteluvirhe tai jos tuotetta tai sen korviketta ei ole enää saatavilla. Pidätämme myös oikeuden olla toimittamatta tuotteita jälleenmyyjille ilman erillistä jälleenmyyntisopimusta.
Ostajalle ilmoitetaan, että tuotteemme toimitetaan osina ja että ostajan on koottava tuotteet itse. Jos tuote on viallinen, sovelletaan seuraavia korvausehtoja:
Kosmeettinen vika: Alennus tai osan vaihto
Toimintahäiriö: Alennus tai osan vaihto
Poikkeama tuotekuvauksesta: Tuotteen vaihtaminen tai palauttaminen
Osan vaihto tarkoittaa, että yhtiö toimittaa omalla kustannuksellaan uuden osan asiakkaalle. Palautus tarkoittaa, että tuote palautetaan Yhtiön kustannuksella. Alennuksen määrä on tapauskohtainen ja riippuu vian merkityksestä. Nämä ehdot eivät rajoita asiakkaan kuluttajansuojalaissa mainittuja oikeuksia. Palautuksen, varaosan vaihdon tai alennuksen suorittamiseksi asiakkaan on esitettävä asianmukainen tilausnumero.
5. Palautusoikeus
Koska yrityksen liiketoimintaan kuuluu verkkokauppa, asiakkaalla on kuluttajansuojalain 6 luvun 12 §:ssä säädetty peruuttamisoikeus (Peruuttamisoikeus etämyynnissä). Kun asiakas käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on ilmoitettava siitä yhtiölle 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta. Asiakkaan on palautettava tuote omalla kustannuksellaan 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Yhtiö palauttaa asiakkaalle maksun viimeistään 14 päivän kuluttua peruutusilmoituksen vastaanottamisesta tai siitä päivästä, jona asiakas on saanut vahvistuksen tuotteen lähettämisestä yhtiölle, riippuen siitä, kumpi näistä päivämääristä on myöhäisempi.
Kun asiakas palauttaa tuotteen, hänen on aina ensin tehtävä peruutusilmoitus. Tuotetta palautettaessa on ilmoitettava myös asianmukainen tilausnumero.
Palauttaessaan tuotteen postitse asiakkaan on hankittava kuitti ja paketin seurantakoodi kuljetuspalvelun tarjoajalta ja tallennettava ne. Jos palautettu tuote katoaa kuljetuksen aikana eikä siitä ole kuittia, lähettäjä on vastuussa. Kuitissa todistetaan, että kuljetuspalvelun tarjoaja on vastaanottanut paketin kuljetettavaksi, jolloin vastuu on kuljetuspalvelun tarjoajalla.
Peruuttamisoikeus ei koske rikkoutunutta ja/tai vahingoittunutta tuotetta, jos se on rikkoutunut tai vahingoittunut asiakkaan käytössä. Palautetun tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin se oli ostohetkellä.
6. Takuu
Yhtiö myöntää kahden vuoden takuun yhtiön valmistamille tuoteosille. Jotkin tuotteet sisältävät muiden valmistajien valmistamia osia, ja niiden takuuaika voi olla pidempi tai lyhyempi. Näiden osien osalta yhtiö noudattaa muiden valmistajien takuuaikoja, jotka on ilmoitettu tuotekuvauksessa.
7. Toimitusmenetelmät
Tuotteet lähetetään SHIPIT Oy:n kuljetusliikkeellä tai muulla myyjän tarjoamalla tai valitsemalla tavalla. Tuotteiden toimituskulut ilmoitetaan erikseen. Yhtiö vastaa tuotteen kunnosta siihen asti, kunnes ostaja vahvistaa sen vastaanottamisen. Tuotteen vastaanottajan on tarkistettava tuotteen kunto ja tilattujen tuotteiden määrä vastaanoton yhteydessä. Vastaanottajan on kirjattava rahtikirjaan vastaanottamisen yhteydessä mahdolliset varaumat, jotka koskevat tuotteiden kuntoa tai lukumäärää. Ostaja vastaa tuotteen tuontikustannuksista, kuten kohdemaassa voimassa olevista tulleista ja muista veroista.
8. Maksuehdot
9. Riidat
Jos myyntisopimusta koskevaa riitaa ei saada ratkaistua osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi viedä asian kuluttajariitalautakunnan(www.kuluttajariita.fi) sovitteluun.
Ennen kuin asiakas vie asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, hänen on otettava yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).